Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
1. Název | ||||
Městys Nový Hrádek - Úřad městyse Nový Hrádek | ||||
2. Důvod a způsob založení | ||||
Městys Nový Hrádek (dále jen městys) vznikl jako územně samosprávná jednotka v souladu se zákonem číslo 367/1990 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů. Podle současného platného právního předpisu zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů, tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Městys má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Městys má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony. Pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Je tedy právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním městyse je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy ve svém územním obvodu a za podmínek stanovených zákony. Městys spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Městys vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů. Nadřízeným správním orgánem je při postupech podle správního řádu a daňového řádu Krajský úřad Královéhradeckého kraje. Dozorovým a kontrolním orgánem je ve vztahu k samostatné působnosti Ministerstvo vnitra, ve vztahu k působnosti přenesené Krajský úřad Královéhradeckého kraje. Přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok provádí Krajský úřad Královéhradeckého kraje, nebo auditor (auditorská společnost). |
||||
3. Organizační struktura | ||||
Městys Nový Hrádek | ||||
starosta místostarosta zastupitelstvo městyse finanční výbor kontrolní výbor výbor pro společenské záležitosti |
||||
Úřad městyse Nový Hrádek | ||||
starosta místostarosta administrativní pracovnice ostatní pracovníci |
||||
Zřizované organizace | ||||
Základní škola, Nový Hrádek, okres Náchod Mateřská škola Nový Hrádek |
||||
4. Kontaktní spojení | ||||
4.1 Kontaktní poštovní adresa | ||||
Městys Nový Hrádek / Úřad městyse Nový Hrádek Náměstí 28 549 22 NOVÝ HRÁDEK |
||||
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | ||||
Městys Nový Hrádek / Úřad městyse Nový Hrádek Náměstí 28 549 22 NOVÝ HRÁDEK |
||||
4.3 Úřední hodiny | ||||
pondělí: | 8-12, 13-17 hodin | |||
středa: | 8-12, 13-17 hodin | |||
4.4 Telefonní čísla | ||||
+420 491 478 456 | ||||
starosta: | +420 491 478 009 | |||
+420 728 581 434 | ||||
účetní: | +420 491 478 149 | |||
4.5 Adresa internetové stránky | ||||
www.novy-hradek.cz | ||||
4.6 Adresa podatelny | ||||
Městys Nový Hrádek / Úřad městyse Nový Hrádek Náměstí 28 549 22 NOVÝ HRÁDEK |
||||
Dokumenty v elektronické podobě jsou přijímány na těchto fyzických nosičích: Flash Disk, CD-ROM, DVD-ROM. | ||||
4.7 Elektronická adresa podatelny | ||||
uradmestyse@novy-hradek.cz | ||||
úřad městyse: | ||||
uradmestyse@novy-hradek.cz | ||||
starosta: | ||||
um.starosta@novy-hradek.cz | ||||
účetní: | ||||
um.ucetni@novy-hradek.cz | ||||
4.8 Datová schránka | ||||
3h5bccy | ||||
5. Případné platby lze poukázat | ||||
4223-551/0100 KB Náchod | ||||
platby v hotovosti lze uhradit na pokladně úřadu městyse v úředních hodinách | ||||
6. IČO | ||||
00272884 | ||||
7. Plátce daně z přidané hodnoty | ||||
CZ00272884 | ||||
8. Dokumenty | ||||
8.1 Seznamy hlavních dokumentů | ||||
Územní plán městyse Strategický plán městyse Strategický plán MAS Pohoda venkova Program obnovy venkova Strategický plán regionu Novoměstsko Zápisy a usnesení ze zasedání zastupitelstva městyse Obecně závazné vyhlášky Další předpisy |
||||
Dokumenty jsou k nahlédnutí na úřadu městyse. | ||||
8.2 Rozpočet | ||||
Rozpočty městyse | ||||
9. Žádosti o informace | ||||
Požadované informace lze získat: | ||||
- ústně: | v úředních hodinách na Úřadu městyse | |||
(po dohodě nebo v naléhavých případech i mimo úřední hodiny) | ||||
- telefonicky: | na čísle 491 478 456 | |||
- písemně: | na adrese úřadu městyse | |||
- emailem: | uradmestyse@novy-hradek.cz | |||
- datovou schránkou: | 3h5bccy | |||
Městys je povinnen poskytnout všechny informace, vztahující se k jeho samostatné i přenesené působnosti, s výjimkou těch, jejichž zveřejnění vylučuje zákon:
|
||||
Žádost lze formulovat volně s uvedením následujících údajů:
|
||||
10. Příjem podání a podnětů | ||||
Žádost, stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání lze podat: | ||||
- ústně: | v úředních hodinách na Úřadu městyse | |||
(po dohodě nebo v naléhavých případech i mimo úřední hodiny) | ||||
- písemně: | na adrese úřadu městyse | |||
- emailem: | uradmestyse@novy-hradek.cz | |||
- datovou schránkou: | 3h5bccy | |||
Na ústní žádost poskytne úřad městyse v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Na písemnou žádost odpoví úřad městyse písemně. Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dní. Lhůta je ze strany úřadu splněna, když je odpověď ve lhůtě předána k poštovní přepravě. Úřad městyse může lhůtu pro poskytnutí informace prodloužit o 10 dnů v odůvodněných případech. O prodloužení lhůty i o jeho důvodech bude žadatel informován před uplynutím původní lhůty. Pokud žádost nesplňuje dané požadavky, vyzve obecní úřad žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost upřesnil a upozorní jej, že nedostane-li odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byla žádost podána, rozhodne o odmítnutí žádosti. Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá úřad rozhodnutí o zamítnutí žádosti, které se doručuje do vlastních rukou žadatele. Pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti úřadu městyse, úřad žádost odloží a do 3 kalendářních dnů od doručení žádosti tuto skutečnost sdělí žadateli. Nebyla-li ve stanovené lhůtě 15 dnů informace poskytnuta ani vydáno rozhodnutí, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí o odepření žádosti. Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti. |
||||
11. Předpisy | ||||
11.1 Nejdůležitější používané předpisy | ||||
Podle kterých úřad městyse jedná a rozhoduje: | ||||
Ústava České republiky Listina základních práv a svobod Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. Zápisy a usnesení ze zasedání zastupitelstva městyse |
||||
11.2 Vydané právní předpisy | ||||
Obecně závazné vyhlášky Další předpisy |
||||
12. Úhrady za poskytování informací | ||||
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací | ||||
Sazebník úhrad [PDF, 180kB] |
||||
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací | ||||
Nadřízený orgán nevydal žádné usnesení o výši úhrad za poskytnutí informací. |
||||
13. Licenční smlouvy | ||||
13.1 Vzory licenčních smluv | ||||
Úřad městyse Nový Hrádek momentálně nedisponuje žádným vzorem licenčních smluv podle ustanovení § 14a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
||||
13.2 Výhradní licence | ||||
Úřad městyse Nový Hrádek zatím neposkytl žádnou výhradní licenci podle ustanovení § 14a odstavce 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
||||
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. | ||||
Výroční zpráva za rok 2006 [PDF, 25kB] Výroční zpráva za rok 2007 [PDF, 25kB] Výroční zpráva za rok 2008 [PDF, 25kB] Výroční zpráva za rok 2009 [PDF, 25kB] Výroční zpráva za rok 2010 [PDF, 403kB] Výroční zpráva za rok 2011 [PDF, 392kB] Výroční zpráva za rok 2012 [PDF, 412kB] Výroční zpráva za rok 2013 [PDF, 395kB] Výroční zpráva za rok 2014 [PDF, 25kB] Výroční zpráva za rok 2015 [PDF, 29kB] Výroční zpráva za rok 2016 [PDF, 29kB] Výroční zpráva za rok 2017 [PDF, 29kB] Výroční zpráva za rok 2018 [PDF, 24kB] Výroční zpráva za rok 2019 [PDF, 24kB] Výroční zpráva za rok 2020 [PDF, 24kB] Výroční zpráva za rok 2021 [PDF, 24kB] Výroční zpráva za rok 2022 [PDF, 24kB] Výroční zpráva za rok 2023 [PDF, 24kB] |
||||
Popisy úkonů orgánu veřejné moci | ||||
Úřad městyse Nový Hrádek vyřizuje: | ||||
Vydávání matričních dokladů a doslovných výpisů z matričních knih Ověřování shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace) a ověřování pravosti podpisu (legalizace) Manželství Vlastnictví psa Jméno a příjmení |
||||
Úřad městyse Nový Hrádek je kontaktním místem projektu CzechPOINT | ||||
Pobočka České pošty Nový Hrádek zajišťuje: | ||||
Vydání průkazu příjemce Důchodová služba |
||||
Popisy řešení dalších životních situací ve vztahu k veřejné správě: | ||||
Portál veřejné správy ČR - portal.gov.cz | ||||
Průvodce životními událostmi: | ||||
Narození dítěte Změna trvalého pobytu Uzavření manželstvís Úmrtí |
||||
Služby veřejné správy: | ||||
Bezpečnost a ochrana Bydlení, vlastnictví a výstavba Cestování a Češi v zahraničí Daně a finance Digitální občan Doklady a oprávnění Doprava Důchody, výsluhy a odškodnění Kultura a média Narození, úmrtí, manželství a partnerství Oblasti podnikání Podnikání, společnosti a státní podniky Pro cizince Práce a nezaměstnanost Průmysl a obchod Rejstříky, katastry, evidence, výpisy a ověření Sdružení, spolky, církve a dobrovolnictví Sociální služby a sociální pomoc Soudy a spravedlnost Těhotenství, péče o dítě a rodičovství Volby, politické strany a hnutí Vzdělávání, věda a výzkum Zdraví a zdravotní služby Zdroje energie, těžba, nerosty, drahé kovy Zemědělství, lesy, potraviny a zvířata Životní prostředí a příroda |
||||
Opravné prostředky | ||||
1. Opravné prostředky proti rozhodnutí úřadu: | ||||
Obecným procesním předpisem, upravujícím postup při rozhodování, je správní řád (č. 500/2004 Sb.). Opravné prostředky se podávají prostřednictvím úřadu, který napadené rozhodnutí vydal ve správním řízení, a to ve lhůtě uvedené v poučení o podání opravného prostředku tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo rozhodnutí vydáno. Zákon má pro formu odvolání zvláštní požadavky. Platí obecné podmínky podání dle ust. § 37 správního řádu. Odvolání by mělo obsahovat: v jakém rozsahu je odvolání napadáno, v čem je spatřován rozpor s právními předpisy, potřebný počet výtisků (pro všechny účastníky a správní orgán). Proti platebnímu příkazu v přestupkovém řízení je opravným prostředkem odpor a jeho včasným podáním se příkazní řízení ruší. Správní orgán pak pokračuje ve správním řízení. Zavádí se nový institut stížnosti podle §175 správního řádu proti nevhodnému chování úředníků nebo proti postupu správního orgánu tam, kde nelze použít odvolání. Proti opatření úřadu, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které projedná starosta. Proti rozhodnutí o zamítnutí informace podle zák. 106/1999 Sb. lze podat odvolání (vždy u Obecního úřadu Lovčice). Odvolání se podává písemně výše uvedenými způsoby. |
||||
2. Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů obce: | ||||
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty učiněné ve správním řízení se podávají prostřednictvím podatelny obecního úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno. Proti opatřením zastupitelstva obce v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje, Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové. Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou. |
||||
3. Soudní přezkoumání: | ||||
Pokud došlo rozhodnutím výše uvedeného subjektu ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s ustanovením § 247 a následujících zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s ustanovením čl. 87 odstavce 1 písmena d) ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústavy České republiky, ve znění pozdějších předpisů ústavní stížnost k Ústavnímu soudu České republiky. |
||||
Další povinně zveřejňované informace | ||||